5 głównych zasad marketingu treści

Dzisiaj dzielę się z Tobą  moimi  kluczowymi zasadami marketingu treści, które możesz stosować zarówno online jak i offline. Nazewnictwo stosowane do opisywania tego tematu może być różne: content marketing, social media marketing, marketing treści, nie skupiam się dzisiaj na nazwie, a na tym co po prostu działa.

Jednak skoro już posłużyłam się terminem „marketing treści” przytoczę co mówią o nim w Wikipedii:

„Marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Terminem content marketing określa się wszelkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Mogą to być artykuły, webinaria, evideo, podcasty, infografiki, poradniki, raporty itd., których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z daną branżą, dzięki czemu obie strony, zarówno firma, jak i potencjalny klient, odnoszą korzyści.”

Czyli chodzi o to, aby zaciekawić odbiorców, zaangażować ich i przekształcić w klientów, a najlepiej w lojalnych klientów. Poniższe zasady działają. Sprawdziłam to wdrażając je w działaniach zarówno offline, jak i online moich klientów.

Bestseller: KURS ONLINE Jak tworzyć angażujące treści

Moje 5 zasad, które stosuję, wybierz jedną albo wdrażaj wszystkie:

#1 zasada DBAJ O ŚWIAT WARTOŚCI

Co spowoduje, że odniesiesz sukces w biznesie? Zainteresowanie i dbanie o wartości w trzech głównych obszarach. Brzmi dosyć zagadkowo, ale zaraz Ci wyjaśnię o co mi chodzi. Wartość – to bardzo ważne słowo, używam je w tym punkcie w różnym kontekście, bo bardzo zależy mi, abyś zapamiętał poniższe równanie:

Twoja wartość + Wartości twojego klienta + Wartość społeczności

= mega wartościowe efekty dla twojego biznesu!

Twoja wartość, to to co cię wyróżnia, to coś co wiesz że pomoże Twojemu klientowi. Zanim zaoferujesz klientowi swoją pomoc, swój produkt, rozwiązanie problemu, musisz wiedzieć co potrafisz lub co oferujesz unikalnego. Co powoduje, że twoje produkty są wyjątkowe? Warte zainteresowania i zakupu. Mark Schaefer (autor „Return on Influence”) w celu odkrycia swojej unikalnej wartości, poleca uzupełnienie prostego zdania: Tylko my …. np. Tylko my oferujemy produkt XYZ itp.) lub Tylko ja … lub Tylko nasza marka …

Wypróbuj tą metodę, to przybliży cię do lepszego prezentowania twoich mocnych stron odbiorcom.

Wartości twojego klienta – uczestnicy moich szkoleń wiedzą, jak ważne jest szczegółowe poznanie swojego klienta (kim jest, co robi, co lubi, itd.), a szczególnie ważne jest poznanie jego wartości: w co wierzy, co jest dla niego ważne, jakie ma priorytety. Im lepiej znasz swojego klienta, tym lepsze treści dla niego tworzysz. Jeżeli chcesz dobrze poznać swojego klienta pobierz mój bezpłatny PDF.

Wartość społeczności – pojawia się, gdy mówiąc o twojej branży i niszy, odbiorcom przychodzi na myśl twoja marka. Bycie rozpoznawalnym, a do tego podtrzymywanie tego faktu, czyli zakotwiczenia w świadomości odbiorców twojej marki, to obecnie wyzwanie. Efektem prowadzenia systematycznych działań ukierunkowanych na dbanie o klienta i jego potrzeby (np. poprzez dostarczanie mu wartościowych treści) jest pozyskiwanie rekomendacji. Moment kiedy klienci (lub osoby które tylko znają Twoją markę) polecają cię innym, bo pamiętają że to Twoja marka ma poszukiwany produkt lub usługę, a do tego zna się na tym i jest specjalistą w tym zakresie to największa wartość z budowania swojej społeczności.

Dostarczanie angażujących treści, w oparciu o znajomość powyższych trzech WARTOŚCI pozwoli osiągnąć Mega wartościowe efekty!

#2 zasada OFERUJ WIĘCEJ NIŻ OCZEKUJĄ

Wiesz co powiedział kiedyś Walt Disney?

„Do what you do so well, that they will want to see it again, and bring their frinds”

„Do what you do so well, that they will want to see it again, and bring their friends” Walt Disney Click To Tweet

(czyli rób to, co robisz tak dobrze, aby klienci chcieli przyjść zobaczyć to jeszcze raz i przyprowadzili przyjaciół)

Gdybyśmy prowadzili nasze firmy według tej zasady, mielibyśmy mnóstwo klientów – nieprawdaż? Łatwo powiedzieć, a jak to osiągnąć?

Ta zasada działa tak samo offline, jak i online.

Warto pamiętać o poniższych wskazówkach:

Buduj oczekiwania – jeżeli Twój odbiorca otrzyma pomocną treść, będzie czekał na następną, stawianie jakości ponad ilość to obecnie bardzo ważna zasada, niech klient czeka na wiadomości od ciebie i twoje produkty.

Odpowiadaj na każde pytanie i każdą prośbę – zaangażowana i chętna do pomocy obsługa klienta, szczególnie dbanie o kontakt poprzez media społecznościowe przynosi bardzo szybko efekty,

Rozwiązuj problemy zawsze na korzyść klienta – no cóż, gdy pojawia się problem, pomyśl jak go rozwiązać z pozytywnym zakończeniem dla klienta. To zaprocentuje.

Po prostu pomagaj klientom: interesuj się z czym mają problem, odpowiadaj na ich pytania typu: jak mam to zrobić?, gdzie to znaleźć? Docenią twoją pomoc. Obserwując ich najczęstsze pytania, na ich podstawie możesz stworzyć cykl postów (np. tekst na blogu, lub w formie wideo) wyjaśniających ich wątpliwości. Uwierz mi, te posty będą miały najwięcej czytelników lub widzów.

Zaskakuj pozytywnie, oferuj pozytywne emocje tam, gdzie się ich nie spodziewają. Dodawaj coś ekstra, czego odbiorca się nie spodziewa.

Twoje darmowe treści powinny być tymi najlepszymi – to one mają budować twoją reputację i zachęcać do budowania dłuższej relacji, postaraj się.

Dbaj o efekt „każdego pierwszego wrażenia” – czy ktoś trafia na twoją stronę www, czy na twój profil na Facebooku, czy widzi cię podczas wystąpienia na żywo, niech zawsze ma pozytywne wrażenie. Zarówno online jak i offline.

#3 zasada TWÓJ DOM W SIECI

Wszystkie drogi powinny prowadzić do twojego domu, twojej centrali, twojej bazy … czyli TWOJEGO miejsca w sieci. Twoja strona www, lub Twój blog, to miejsce do którego powinieneś przekierowywać wszystkich odbiorców Twoich treści w mediach społecznościowych. To tam prezentujesz na czym się znasz, w czym jesteś najlepszy, jaki masz produkty i usługi. To po prostu dobra strategia, oparta na przemyślanych krokach.

Publikując najlepsze treści, budujesz swój autorytet, przyciągasz ludzi do twojego „domu”.

Ale uwaga: dbaj też o to, aby po zapoznaniu się z Twoim domem, odbiorcy mówili o nim na zewnątrz, kreuj efekt „wow!” którym będą chcieli podzielić się z przyjaciółmi i powiadomić ich o twojej stronie. Pamiętasz co mówił Walt Disney?

#4 zasada NIE WSZĘDZIE TO SAMO

Nawet jeżeli Twoje treści wydają się uniwersalne i dobre na wszystkie platformy, nie musisz wszędzie publikować tego samego. Dostosuj treści ZAWSZE do platformy, jej stylu i odbiorców. Jeżeli będziesz na każdej platformie publikował dokładnie to samo, to prawie tak jakbyś w różnych krajach do wszystkich mówił w jednym języku. Naprawdę warto poświęcić czas i dostosować komunikację do platformy.

Zwróć uwagę na język (np. na Twitterze operujemy większą ilością skrótów i hashtagów), specyfikę (np. na Instagramie nie możesz dodawać linków do postów, więc odsyłaj do linku w BIO), Na Pintereście użytkownicy dzielą się (czyli przypinają do tablic) to co kochają,   rozmiary grafik (inny format). Jeżeli jeszcze nie czytałes mojego posta na temat grafik, zapraszam:

Moje 4 zasady tworzenia angażujących grafik

4zasady

Marki powinny zawsze patrzeć na kontekst, czyli  odpowiedni czas, respektować różnice pomiędzy platformami, wiedzieć jakim językiem mówić do klientów.

#5 zasada DBAJ O ADWOKATÓW MARKI

 Jeżeli stosujesz (lub będziesz stosował) powyższe zasady, zdobędziesz adwokatów twojej marki, czyli osoby które ją kochają, polecają, udostępniają posty, chwalą i kupują twoje produkty. Adwokaci twojej marki często tworzą treści o twojej marce, to najlepsze co może spotkać twoją markę. Oni robią najlepszy marketing Twojej marce. Dbaj o takie osoby, najlepiej budując relację opartą na emocjach, a nie na transakcjach.


Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.

PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE

 

Podczas szkolenia:

  • DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
  • Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube
  • Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
  • Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.

MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.

ZapiszZapisz

5 komentarzy do “5 głównych zasad marketingu treści”

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest