Sukces w mediach społecznościowych nie dzieje się przypadkiem. Click To Tweet Twój kontent, czyli treści które publikujesz lub udostępniasz powinny zawsze przynosić wartość odbiorcom.Wyobraź sobie, że przed każą publikacją wysyłasz maila z informacją do znajomych co ciekawego dowiedzą się z posta, którego za chwilę opublikujesz. To świetny sposób na sprawdzenie samemu czy faktycznie w tym co zamierzasz opublikować jest jakaś wartość.
Upewniaj się zawsze, że twoje treści wyrażają twoje wartości i twoją misję (core values). Moje wartości to m.in. inspirować firmy, szczególnie te małe, do zmiany sposobu komunikacji i korzystania z możliwości jakie mamy obecnie, szczególnie w komunikacji on-line. Jeżeli budujesz markę osobistą, twoje wartości mogą dotyczyć też obszarów pozabiznesowych. Możesz być świetnym doradcą bankowym lub coachem, ale dodatkowo prezentować swoje wartości np. zdrowy tryb życia i jak wdrażasz zasady, które wyznajesz. Te wartości powinny być przedstawiane nie tylko w tekście, również na zdjęciach, grafikach i filmach. Wszystkie twoje elementy powinny zachowywać spójność wizerunkową.
Oto 5 fundamentów twoich treści:
- Zbuduj w innych świadomość, że jesteś źródłem nr 1.
Niech twoim celem będzie pokazanie światu, że to ty masz odpowiedź na dany problem w danym temacie. Pomyśl kto przychodzi na myśl jeżeli mówimy o zadbaniu o siebie i swoją sylwetkę – dużej liczbie osób Ewa Chodakowska. To wynik systematycznej komunikacji i prezentowania wartości jej marki.
Najlepszym sposobem jest ustalenie bardzo wąskich marginesów twojej specjalizacji. Nie staraj się być specjalistą od całego tematu. Oczywiście nie musisz być jednym jedynym specjalistą, ale celuj w bycie wśród pierwszej dziesiątce.
Zbuduj w innych świadomość, że jesteś źródłem nr 1 Click To TweetPo konsekwentnym kilkumiesięcznym działaniu, myśląc o temacie np. stylizacja może przychodzić kilka nazwisk do głowy. Wśród nich twoje, twoja wartościowa komunikacja, twoje kanały społecznościowe.
- 90% twoich treści powinno być łatwe do udostępnienia.
Co to oznacza?
Jak spojrzeć socjologicznie na aspekt dzielenia się czymś w mediach społecznościowych? Dzieląc się postem, artykułem, linkiem, chcemy dobrze prezentować się przed znajomymi. Jeżeli ktoś dzieli się twoim postem zazwyczaj chce, aby to wpłynęło na jego wizerunek. Rodzaje tego wizerunku są różne jedni chcą być zabawni, inni dzielą się badaniami, statystykami, jeszcze inni dzielą się często cytatami. Jeżeli następnym razem po przeczytaniu tego punktu będziesz chciał opublikować post, pomyśl czy twój odbiorca mógłby udostępnić to dla swoich znajomych. Co skłoniłoby go do tego?
- Twoje treści nie powinny być tylko TOBIE i o tym co sprzedajesz.
Treści którymi się dzielisz powinny być linkami do innych źródeł np. na temat twojej branży, dotyczyć twojej specjalizacji, informować także o newsach, raportach, badaniach. Popatrz na tematy, które otaczają twój produkt lub usługę. Dziel się postami innych osób.
- Bądź asertywny w pokazywaniu swojej osobowości.
Bądź konkretny w mówieniu o twoim biznesie i produkcie. Jasno komunikuj czym się zajmujesz i co sprzedajesz. Rób to w swój specyficzny sposób. Czyli dokładnie w twoim stylu. Odbiorcy powinni poznać jak myślisz, jakie masz opinie, bądź wyrazisty.
- Pamiętaj: każda platforma jest inna.
Nie zamieniaj się w „zautomatyzowanego social ninję”. Sama będę polecać ci sposoby na uproszczenie niektórych działań i zautomatyzowanie, jednak popatrz na media których używasz odrębnie. Nie jako jeden organizm, który karmisz tym samym. Każda platforma to oddzielny ekosystem. Zrozum kulturę danej platformy, różnice. Nawet techniczne aspekty mają wpływ na nasze komunikaty. Na Instagramie nie możesz wklejać linków w poście (klikalnych) więc zazwyczaj zapraszamy czytelników do naszego BIO gdzie umieszczamy bezpośredni link do strony gdzie chcemy przenieść odbiorców. Na Twitterze liczba znaków jest ograniczona do 140 czyli nie możesz automatycznie publikować tu postów z Facebooka bo nie będą spełniały swojej roli.
Co w takim razie udostępniać?
– informacje z branży
– materiały wideo
– ciekawe artykuły i posty kierujące do bloga (nie tylko twojego)
– zdjęcia
– twoje przemyślenia (często prowokujące do dyskusji)
– pytania, ankiety – dzięki którym poznasz swoich odbiorców
– ciekawe tematy i osoby, które możesz prezentować
Jakie rodzaje postów masz do wyboru:
– krótka forma czyli krótki tekst, zdjęcie z tekstem, grafika, link do bloga
– długa forma – dla kontrastu – uwielbiamy czytać długie posty! Publikuj co się wydarzyło, twój komentarz. To też świetna opcja jeżeli chcesz się czymś szybko podzielić i nie masz czasu na napisanie posta na blogu.
– pisanie w „butach odbiorcy” czyli wczuj się w emocje odbiorcy np. jeżeli jest poniedziałek, jaki problem związany ze swoim biznesem mają klienci? Jak to połączyć, aby klient identyfikował się z tym co publikujesz? Przykład: w poniedziałki moi klienci zazwyczaj zmagają się z planowaniem kontentu, brakiem pomysłów, układaniem kalendarza publikacji, mogę do tego nawiązywać i im pomóc poprzez publikację postów z poradami na ten temat.
– prezentowanie partnerów i klientów, celebrowanie ich sukcesów, szczególnie gdy mogą pomóc także twoim odbiorcom, ten typ treści uwiarygodni cię i pokaże z pozytywnej, ludzkiej strony
– pytania – stosuj pytania, aby prowadzić do większego zaangażowania.
A w jaki sposób informować o swoich produktach lub usługach?
– publikuj informacje o produkcie (cechy, korzyści, różnice)
– prezentuj tutoriale (jak to zrobić?, jak pracuje?, jak działa?, jak pracuję?, jak wygląda usługa?)
– zdjęcia lub wideo zza kulis, klienci zazwyczaj chętnie zapoznają się z tego typu materiałami np. cukiernia może pokazywać w krótkich materiałach jak wytwarzają swoje produkty.
Spotkajmy się na całodniowym szkoleniu “Ty i Twoja marka Online”!
Trzy platformy, sprawdzone metody, praktyczne ćwiczenia!
Setki zadowolonych uczestników poprzednich edycji.
Cena biletu w przedsprzedaży już od 197 zł!
Zobacz krótką relację i dołącz do kolejnego spotkania.
Wpis bardzo wartościowy, ale podany w przystępny sposób, czyli tak jak lubię<3 Bez domyślania się, tylko konkretne porady do natychmiastowego użycia 🙂 Dziękuję 🙂