5 faz skutecznej ścieżki klienta

Chcesz się dowiedzieć, dlaczego u niektórych produkty online, kursy, konsultacje, e-booki, oferty sprzedają się świetnie, a u innych ta sprzedaż kuleje? Zachęcam Cię do przeczytania tego posta, w którym omówię 5 faz skutecznej ścieżki klienta, przez którą powinieneś przeprowadzić swoich klientów, aby Twoje produkty i usługi zaczęły sprzedawać się z takim sukcesem, jak moje.

Od 2016 roku tworzę kursy online, warsztaty, szkolenia. Moja Akademia Smart Brand od ponad 4 lat cieszy się niezwykłą popularnością. Gdy wystartowałam z pierwszym kursem – a było to w styczniu 2016 roku – starałam się trafić do grupy osób, które już mnie znały, wiedziały, czym się zajmuję. Miałam już społeczność, którą wcześniej prowadziłam przez 5 faz skutecznej ścieżki klienta. Robię to za każdym razem, gdy wprowadzam na rynek nowy produkt. Jest to jeden z kluczowych elementów.

Dziś opowiem Ci o tych 5. fazach skutecznej ścieżki klienta, którą z powodzeniem realizują już uczestnicy Akademii Smart Brand. Jeśli Ty też chcesz sprzedawać z sukcesem, obejrzyj wideo, w którym szeroko omawiam temat 5 faz skutecznej ścieżki klienta, a następnie przeczytaj artykuł.

Tych błędów więcej nie popełniaj

Na początek zacznę od błędu, który niestety wiele osób popełnia. Tworzą w ukryciu produkt lub usługę, który pokazują tylko niewielkiej liczbie osób i zastanawiają się, dlaczego sprzedaż nie idzie? Dziwią się, że tak dobry produkt/usługa nie spotkały się z dobrym przyjęciem. Zastanawiam się, skąd to zdziwienie?

Gdy oglądasz materiały twórców, którzy sprzedają z wielkimi sukcesami, myślisz pewnie, że to wcale nie jest takie trudne, przecież dzisiaj każdy może sprzedawać. Wszyscy mamy dziś dostęp do świata online, więc wystarczy się pokazać, przedstawić produkt a reszta zrobi się sama. Nic bardziej mylnego.

Drugim błędem jest to, że tworzą produkt lub usługę, piękny landing page, platformę i dopiero wtedy zaczynają zmasowany atak komunikacyjny. Nieustannie, 24 godziny na dobę piszą o ofercie i wysyłają komunikat: kup, kup, kup! Niestety to klienta bardziej odstraszy, niż przyciągnie.

Aby tych dwóch błędów uniknąć, zastosuj 5 faz skutecznej ścieżki klienta, którą Ci teraz przedstawię.


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


5 faz skutecznej ścieżki klienta

O tych 5. fazach wspominam w moich kursach, np. Jak zbudować znaną markę online. Znają je również uczestnicy mojej Akademii Smart Brand. Możesz przeczytać o ich biznesach w artykule 9 sposobów zarabiania online, w którym podpowiadam, jak można szybko zacząć zarabiać w sieci.

1 faza – Budowanie świadomości

W pierwszej fazie – budowania świadomości, ważne jest, aby ludzie dowiedzieli się, że jesteś, budujesz markę, rozwijasz firmę, jesteś ekspertem w jakiejś dziedzinie. Daj się poznać szerokiej społeczności poprzez aktywność w mediach społecznościowych, prowadzenie bloga i inne działania zmierzające do tego, aby ludzie weszli z Tobą w fazę drugą…

2 faza – Zainteresowanie

W drugiej fazie skup się na zainteresowaniu odbiorców swoją marką, firmą, Tobą, jako ekspertem. W tej fazie bardzo ważne jest budowanie zaangażowania, czyli wchodzenie w interakcje. Rozmawiaj ze swoją społecznością, organizuj spotkania, szkolenia, webinary, zapraszaj do zapisów np. na Twój newsletter. Stwórz grupę na Facebooku, w której będziecie rozmawiać na jakiś konkretny temat, zapoznawaj społeczność ze swoim kontentem. Dzięki tym wszystkim działaniom przejdziecie do bardzo ważnej, trzeciej fazy.

3 faza – Zaufanie do marki

Jest to bardzo ważny moment w budowaniu relacji z odbiorcami. Jeśli ludzie już Cię kojarzą, wiedzą, czym się zajmujesz, w czym jesteś ekspertem i wchodzą z Tobą w interakcje, to znak, że zaczynają Ci ufać. Dostrzegają, że dzięki Tobie mogą rozwiązać jakiś swój problem, że Ty możesz im pomóc, że rozumiesz ich potrzeby. To wszystko składa się na bardzo ważny moment, czyli podjęcie decyzji zakupowej, a to już jest czwarta faza ścieżki.

4 faza – Decyzja zakupowa

W czasie decyzji zakupowej bardzo ważne są komunikaty, które doprowadzą do zrealizowania transakcji, czyli odpowiednie wezwania do działania, dobra strona sprzedażowa, ciekawe newslettery. Jednym słowem wszystko to, co utwierdzi Twojego klienta w przekonaniu, że podjął dobrą decyzję. Jeśli po zakupie będzie zadowolony, to kolejnym krokiem będzie faza piąta.

Jeśli chcesz przeczytać o tym, jakie wezwania do działania stosować, odsyłam Cię do artykułu 6 zdań, które warto stosować w komunikacji.

5 faza – Lojalny klient

Lojalni klienci to marzenie każdego, kto sprzedaje swoje produkty/usługi. Jeśli klient jest zadowolony z zakupu i obsługi posprzedażowej, prawdopodobnie zostanie Twoim lojalnym klientem, a może nawet ambasadorem. W tej fazie zaczyna działać marketing szeptany, który dzieje się już bez Twojego udziału, ale dzięki niemu coraz więcej osób zaczyna dowiadywać się o Twojej marce. Te wszystkie nowe osoby przechodzą od nowa 5 faz skutecznej ścieżki klienta i wszystko dzieje się od początku.

Jeśli dobrze opracujesz ten cykl, sprzedaż będzie działać jak dobrze naoliwiona maszyna.

Przedstawiłam Ci w skrócie cały proces ścieżki klienta, ale w szczegółach omawiam go w Akademii Smart Brand.


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest