4 strategie budowania zaangażowania i zaufania

Budowanie zaangażowania i zaufania wśród Twojej społeczności zupełnie Ci się nie udaje? Tworzysz, publikujesz, starasz się, ale to wszystko na nic? Te dwa słowa: zaangażowanie i zaufanie spędzają Ci sen z powiek? Przeczytaj post i obejrzyj wideo. Dowiesz się, co zrobić, aby Twoja społeczność Ci ufała i żywo komentowała Twoje treści.

Nie będzie odkrywcze to, co napiszę na początku. Aby budować zaangażowanie i zaufanie swojej społeczności, trzeba sporo czasu i systematycznych działań. Warto wiedzieć, jakie działania można podejmować. Dlatego teraz zapraszam Cię do obejrzenia wideo, a następnie, dla utrwalenia wiadomości przeczytaj post.

Budowanie zaangażowania i zaufania się opłaca

Każdy, prowadzący biznes, pracujący z ludźmi chce, aby jego odbiorcy byli zaangażowani i ufali jego działaniom. To normalne. Zaangażowanie buduje trwałe relacje, a te z kolei zaufanie – naszą najważniejszą walutę. Jeśli zdołasz zbudować taką relację z odbiorcami, Twoje oferty będą dużo lepiej przyjmowane, zaczniesz więcej zarabiać, a Twoja firma będzie się rozwijać.

Aby tak się stało, warto przemyśleć, jakie działania podejmujesz, aby zbudować zaangażowanie i zaufanie. Czy angażujesz się, wchodząc w interakcje z osobami prowadzącymi inne profile? A może tylko oczekujesz, że to Twoje treści będą komentowane? Tylko bierzesz czy też dajesz? Tutaj właśnie zbliżamy się do sedna.


Silna marka, autentyczna komunikacja, spójność…
Ile razy te hasła wywoływały u Ciebie uczucie zagubienia i niepewności?
Ile razy brakowało Ci odwagi, aby pokazać światu Twoją prawdziwą markę?
Mam rozwiązanie – zapisz się na cykl bezpłatnych szkoleń!

marka eksperta joanna ceplin


4 strategie budowania zaangażowania i zaufania

1 strategia: Komentuj i również się angażuj

Zacznij od tego, że trzeba zmienić myślenie. Jeśli chcesz, aby odbiorcy udzielali się pod Twoimi treściami, Ty bądź aktywny pod treściami innych. Proste? Niby tak, ale wymaga systematyczności. Obserwuj swoich idealnych klientów i staraj się wyłapywać takie profile, które odpowiadają avatarowi Twojego wymarzonego klienta. Poświęć 10 minut dziennie i komentuj w sposób merytoryczny ciekawe posty w mediach społecznościowych, a zobaczysz, że za jakiś czas Twoje posty będą częściej komentowane. Jeśli wolisz inne rozwiązanie, to zamiast określonego czasu zaplanuj, że codziennie skomentujesz 5 czy 6 profili.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w stworzeniu profilu wymarzonego klienta, przeczytaj artykuł i pobierz PDF, Jak dobrze znasz swojego klienta? 30 pytań pomocniczych

2 strategia: Wysyłaj bezpośrednie wiadomości

Druga strategia jest równie skuteczna i może zająć Ci porównywalną ilość czasu. Mam na myśli wysyłanie bezpośrednich wiadomości do Twoich odbiorców. Komentowanie postów to jedno, ale wysyłanie bezpośrednich wiadomości to wyższy poziom. Jeśli nie wiesz, co miałbyś pisać w tych wiadomościach, już podpowiadam. Możesz skomentować najnowszy post blogowy, zapytać o konkretną rzecz, pogratulować sukcesu, zaprosić do udziału w spotkaniu na żywo. Powodów możesz znaleźć bardzo dużo. Na wysyłanie wiadomości również poświęć określoną ilość czasu lub wyznacz sobie, do ilu osób dziennie napiszesz. Taka strategia budowania zaangażowania i zaufania może przynieść Ci wiele korzyści.

3 strategia: Wykorzystuj hashtagi, grupy na Facebooku

Trzecia strategia budowania zaangażowania i zaufania dotyczy wykorzystywania hashtagów, grup na Facebooku, skupiających społeczność, do której chcesz dotrzeć. Hashtagi, jak wiadomo, działają najlepiej na Instagramie, ale też na LinkedIn. Zastanów się, które hashtagi obserwuje Twoja grupa docelowa, jakich haseł wyszukują w Internecie, jakimi treściami są zainteresowani. Jak już się tego dowiesz, obserwuj kilka najważniejszych hashtagów i zaglądaj do nich regularnie.

Odnośnie do grup, to są również świetne miejsca, gromadzące Twoich wymarzonych klientów. Bądź aktywny w takich grupach, komentuj, rozmawiaj, udzielaj się. Weź jednak pod uwagę to, aby nie zawsze wychodzić z inicjatywą, tzn. nie staraj się zawsze być „najmądrzejszy”. Często wystarczy merytoryczna, przyjazna rozmowa w grupie, aby dać się zauważyć.

4 strategia: Twórz treści, które łączą Cię z odbiorcami

Ostatnia strategia dotyczy tworzenia kontentu, który zbliża Cię z odbiorcami i w świetny sposób buduje zaangażowanie i zaufanie. Mam tutaj na myśli tworzenie treści, które nie są związane stricte z Twoją specjalizacją, a dotyczą tematów luźniejszych.  To wszelkiego rodzaju treści rozrywkowe, które kochamy w mediach społecznościowych np. memy, ciekawe cytaty, śmieszne filmiki. Tutaj jednak uważaj na pułapkę, ponieważ nie każdego może śmieszyć ten mem, a nawet może stać się ością niezgody. Dlatego, zanim opublikujesz coś zabawnego, miej pewność, że to będzie śmieszyć również Twoją społeczność. W luźniejszej formie możesz również polecać książki, filmy, seriale albo miejsca, które warto odwiedzić.

Zastanów się teraz, którą strategię możesz wdrożyć do swoich działań od razu. Jeśli masz przestrzeń, wybierz dwie, które Twoim zdaniem zadziałają. Pamiętaj jednak o tym, aby uzbroić się w cierpliwość i działać systematycznie. Powodzenia!


Silna marka, autentyczna komunikacja, spójność…
Ile razy te hasła wywoływały u Ciebie uczucie zagubienia i niepewności?
Ile razy brakowało Ci odwagi, aby pokazać światu Twoją prawdziwą markę?
Mam rozwiązanie – zapisz się na cykl bezpłatnych szkoleń!

marka eksperta joanna ceplin


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest