Zaplanuj w 30 minut przyciągające treści i zwiększ sprzedaż

Chcesz tworzyć angażujące treści w mediach społecznościowych, na blogu i w newsletterze? Zapraszam cię do przeczytania artykułu –  to materiał dla każdego, kto tworzy treści. To kopalnia wiedzy na temat angażujących, ciekawych i przyciągających treści dla odbiorców.

Jak przyciągnąć odbiorców?

Zastanów się, ile razy myślałeś nad tym, co dzisiaj opublikować? Co zainteresuje odbiorcę? Co będzie dla niego ciekawe? Jak powiązać interesującą treść ze sprzedażą większej ilości produktów i usług? Wielu z nas ciągle się nad tymi tematami zastanawia i tak naprawdę przestaje robić cokolwiek z braku pomysłów. 

Ten artykuł napisałam, ponieważ chcę pokazać ci, jak znajdować tematy i planować publikacje, które zrealizują Twoje cele. Zachęcam cię w pierwszej kolejności do obejrzenia materiału video.

Problemy, na które trafiasz, tworząc kontent.

Czy znasz którąś z poniższych sytuacji?

  1. Siedzisz przed komputerem i nie wiesz co napisać.

    Nie masz pomysłu i nie masz pojęcia, jak planować z wyprzedzeniem treści na platformach społecznościowych, blogu i w newsletterze. Nie planujesz z wyprzedzeniem, w związku z tym Twoje treści nie zawsze są związane z Twoimi celami i nie naprowadzają odbiorców na odpowiednią ścieżkę, np. odpowiadające na pytanie, dlaczego odbiorca potrzebuje Cię i Twoich rozwiązań.

  2. Skaczesz po tematach – w zależności od tego co aktualnie jest modne. Liczysz na większe zaangażowanie odbiorców i marzysz o tym, aby Twój post lub film został udostępniony setki razy.

  3. Tworzysz treści, które nie są powiązane z tym, co oferujesz, dlatego, że nie wiesz, jak to powiązać. Twoje treści łączą odbiorcy, jego problemów i Twoich produktów, które są rozwiązaniem dla niego. Czasami też wstydzisz się sprzedawać.

Oczywiście nie każdy Twój post lub wpis ma sprzedawać, ale powinien być przyciągający dla czytelnika. Jeżeli prowadzisz biznes i wykorzystujesz treści do budowania relacji z klientami, to pamiętaj, że powinny one naprowadzać odbiorcę na konkretny kierunek.

jak przyciągnąć odbiorców

Plan kontentu w 30 minut na 6 miesięcy

Co powiesz na poświęcenie 30. minut na stworzenie PLANU Twoich treści na następne 6 miesięcy? I to nie byle jakiego planu, ale przemyślanej ścieżki, która spowoduje, że Twój klient zacznie pożądać Twoich produktów.

Mam na myśli treści, prowadzące odbiorcę do Twoich produktów i usług. Treści, których Twoja społeczność poszukuje. Treści rozwijające i umacniające Twoją markę!

Zanim zaczniemy budować całą ścieżkę, pobierz specjalny prezent ode mnie! To bardzo praktyczny i konkretny dokument.

plan contentu

Określ swoje POLE GRY. Jaki masz CEL? Dla KOGO tworzysz treści?

Widzisz, jak jest –  dookoła coraz więcej konkurencji. Rodzi się pytanie, jak masz się wyróżnić?

Jest skuteczne i przynoszące efekty rozwiązanie! Wybierz bardzo wąski obszar, w którym się specjalizujesz. Określ swoją niszę. Oczywiście możesz posiadać wiedzę na dużo szerszym obszarze, ale żeby wyróżnić się na tle konkurencji, warto skupić się na pewnym fragmencie, czymś, z czym ludzie będą Cię kojarzyć.

Jeżeli Twoja działalność to:

  • rozwój osobisty,
  • fitness,
  • diety,
  • finanse,
  • podróże,
  • coaching,
  • biznes beauty,
  • usługi doradcze,
  • edukacja
  • … i każda inna branża,

zastanów się, dlaczego chcesz być obecny online i tworzyć treści? Bądźmy szczerzy, chcesz przyciągać i zdobywać więcej klientów, czyli bardzo ważna jest Twoja PUBLICZNOŚĆ. Bez niej będziesz pisać w próżnię, a do tego nie będziesz pozyskiwać klientów.

Jeżeli masz problem z określeniem Twojej niszy, możesz w pierwszej kolejności zastanowić się komu, w czym pomagasz. To jest punkt startowy do tworzenia wartościowych treści. To fundament każdego wpisu, jaki tworzysz.

Przykład:

Zgłosiła się do mnie na konsultacje klinika dermatologii estetycznej. Wydawałoby się, miejsce, gdzie można stworzyć mnóstwo interesujących treści dla klientek. Przeglądając ich posty, na jednym z nich widziałam piękną, nową maszynę o skomplikowanej nazwie. Zdjęcie prezentowało urządzenie, a tekst informował, że to najnowszy sprzęt. Tekst w tym wpisie nie odpowiadał na żadne z kluczowych pytań:

  • KOMU ta maszyna pomoże?
  • W CZYM pomoże?
  • Nie ODNOSIŁ się do żadnego mojego (jako klientki) problemu, ani emocji.

Czy Ty też masz takie posty na sumieniu?

Wspomniałam wcześniej o NISZY, ale jak tę niszę określić? Najlepiej zacznij od ogólnego określenia Twojej grupy docelowej, a następnie uściślij, czyli zawęź kryteria.

Przykład:

Pomagasz kobietom w temacie zdrowego odżywiania i planowania wartościowych posiłków? Ok, ale teraz zastanów się, czy takie ogólne podejście jest dobre. Niczym Cię nie wyróżni, a Twoje treści też nie będą szczególnie sprecyzowane. Nie oferuj pomocy dietetycznej KAŻDEJ kobiecie, ale tym, które są zapracowanymi mamami. Nie planuj im posiłków, ale skup się na przykład tylko na posiłkach wegetariańskich lub na posiłkach, których przygotowanie mieści się w określonym budżecie. To już jest określenie niszy. Nie pisz o wszystkich dietach do wszystkich kobiet, ale doradzaj w planowaniu posiłków wegetariańskich mamom, które nie mają czasu, aby robić to samodzielnie.

Nie martw się, że przy zawężeniu grupy docelowej nie będziesz mieć klientów lub, że zabraknie Ci tematów. Specjalizując się w określonym obszarze, będziesz go bardziej szczegółowo traktować. Będą też zgłaszać się do Ciebie klienci spoza tej grupy. Ważne, że łatwiej będzie ci się wyróżnić na tle konkurencji i lepiej powiążesz treści z Twoimi produktami i usługami.

Jeżeli trudno Ci określić grupę odbiorców i obszar Twojej specjalizacji, może pomoże ci uzupełnienie zdania:

Ja (nazwa marki) … edukuję / inspiruję / uczę / pomagam  … (KOMU) w osiągnięciu … (CZEGO).

Zastanów się nad tym zdaniem, ponieważ pomoże Ci określić DLA KOGO i JAKIE treści tworzyć.

Teraz dopiero dochodzimy do sedna sprawy.

Ponieważ obiecałam na początku tego artykułu, że wytłumaczę ci, jak generować tematy, teraz nadszedł czas, aby zastanowić się JAKI PROCES Twoje treści będą przedstawiać. Chodzi mi o ZMIANĘ, TRANSFORMACJĘ, czyli drogę, jaką odbiorca musi przejść.

Pomyśl o dwóch sytuacjach:

Twoi odbiorcy PRZED poznaniem Twoich treści i PO.

W tym przypadku najlepszym przykładem mogą być treści, które ja przygotowuję zarówno do publikacji na blogu, jak i w mediach społecznościowych, ale uwaga, analizuj stan odbiorców PRZED i PO w trzech aspektach:

  1. Co odbiorca powinien zrobić / zrozumieć?
  2. Jak się czuje?
  3. O czym myśli (w kontekście produktu/usługi)?

Popatrzmy:

W moim programie Akademia Smart Brand pomagam w rozwoju biznesu klientom, którzy są przedsiębiorcami, ekspertami, właścicielami marek. Wskazuję im strategie i rozwiązania w komunikacji online, aby ich odbiorcy zamieniali się w klientów. Uczę ich działania na dużą skalę poprzez pozyskiwanie klientów i sprzedaż online, czyli poznają możliwości docierania do klientów tam, gdzie spędzają oni dużo swojego czasu, (np. poprzez Facebooka, działania organiczne i płatne).

Przeanalizujmy odpowiedzi na te trzy pytania w wersji PRZED i PO:

  1. Co odbiorca powinien zrozumieć / zrobić?

Przed przyłączeniem się do Akademii Smart Brand: Nie wie, na czym się skupić, zmienia często swoje cele i priorytety, obserwuje konkurencję i wykonuje nieplanowane ruchy, denerwuje się, że nie ma efektów, nie ma zbudowanych fundamentów, nie edukuje się na temat możliwości wykorzystywania reklam na Facebooku (często boi się tego tematu), budowania listy mailingowej (lekceważy jej siłę), nie prowadzi systematycznych działań.

Po skorzystaniu z Akademii: Wie, w jakiej kolejności zająć się, jakimi obszarami, jest skupiony na priorytetach, nie czuje się zagubiony i nabiera pewności siebie, wykorzystuje poznane w Akademii narzędzia, potrafi połączyć w skuteczny system reklamę na Facebooku, listę mailingową, działania organiczne.

  1. Jak się czuje?

Przed: Czuje chaos, jest zagubiony, chce działać, ale gubi się w kolejności kroków i informacji.

Po: Ma kontrolę nad sytuacją, codziennie realizuje najważniejsze cele z wybranej strategii, skupia się na swoim biznesie, a nie na obserwowaniu cudzych działań.

  1. Jakie myśli chodzą mu po głowie?

Przed: nigdy nie zapanuję na Facebokiem, to nie ma sensu, nie przynosi efektów, nie wiem, na czym się skupić, czy muszę budować listę mailingową, przecież nikt nie czyta newsletterów, nie ma sensu tworzyć reklam na Facebooka, chociaż inni tworzą i mówią, że to działa, nie wiem, gdzie popełniam błąd, nie widać efektów moich działań.

Po: nie muszę robić wszystkiego na raz, małymi krokami realizuję moje cele, znam zasady publikowania reklam i widzę efekty, wiem jaką drogę przechodzi mój klient i tworzę skuteczne punkty styku, realizuję poszczególne kroki cyklu, po to, aby w efekcie wszystkie działania dawały efekt skali.

Spróbuj zrobić to ćwiczenie, zobaczysz, jak wiele rzeczy stanie się jasnych.

Często polecam zasadę „Progres, nie perfekcja” i teraz przypominam ją również Tobie. Może wydaje ci się to wszystko skomplikowane i w tym momencie nie planujesz nawet spróbować, ale uwierz mi – warto!

Gdy tworzyłam mój pierwszy kurs online „Jak tworzyć angażujące treści i zdobywać klientów” głównym hasłem, które chciałam przekazać, było „Zamiast konsumować cudze – twórz swoje treści”. To nadal jest jak aktualne! Nie trać czasu na codziennie scrollowanie setek postów. W pierwszej kolejności publikuj TWOJE treści i w ten sposób docieraj do nowych klientów. Jeżeli pobierzesz PDF i poświęcisz czas na opracowanie tematów – uwierz mi, pomysłów Ci nie zabraknie, a do tego będą opracowane wg skutecznego systemu!

plan treści

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz


Twórz przyciągające treści i zmniejsz ilość czasu poświęconego na pisanie.
Dołącz do projektu wyzwania i zapomnij o komunikacyjnym chaosie.
Startujemy już 9 maja!
Kliknij baner i dowiedz się więcej!

wyzwanie progres nie perfekcja tresci


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest