3 sposoby zarabiania w mediach społecznościowych

Czy to jest możliwe, aby zarobić 100 tys., 200 tys., a nawet milion dzięki działaniom w mediach społecznościowych? Jeżeli mnie znasz, wiesz, że nie chwalę się swoimi przychodami, ale z drugiej strony widzisz, jak rozwijam od kilku lat mój biznes, i jak uczestnicy mojej Akademii Smart Brand mówią o nowych zespołach, produktach i rosnącej sprzedaży. W tym materiale opowiem, jakie są 3 sposoby zarabiania w mediach społecznościowych.

Stworzyłam ten materiał, ponieważ cały czas słyszę, jak wiele osób uważa, że tylko duże marki i influencerzy z milionowymi zasięgami mogą zarabiać w mediach społecznościowych. To jest nieprawda, chociaż duża społeczność na pewno pomaga w zarabianiu dużych pieniędzy. Zapraszam Cię teraz do obejrzenia wideo, a później do przeczytania tekstu.

3 sposoby zarabiania w mediach społecznościowych

1. Content marketing

Definicja z Wikipedii:
Content marketing (marketing treści) – strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji atrakcyjnych i przydatnych treści, które mają za zadanie zainteresować i utrzymać ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców, tak aby nakłonić ich do działania (np. zakupu produktów lub usług) przynoszącego zysk. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą.

Jeżeli definicja niczego Ci nie wyjaśniła, przedstawię to prościej. Content marketing to tworzenie przydatnych, wartościowych treści. W moim przypadku to: blog, podcast, YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn. W wyniku działań prowadzonych w tych miejscach wiele osób zaczyna interesować się tematem lepszej komunikacji i marketingu online i chce rozwijać się dalej ze mną, kupując moje kursy, książkę, konsultacje.

Produktem, który przynosi mi najwięcej dochodu, jest moja Akademia Smart Brand, natomiast wszystkie mniejsze kursy są równie ważne w mojej ofercie, ponieważ ich uczestnicy zazwyczaj kupują potem kolejny pojedyncze produktu albo decydują się na Akademię. To oczywiste, że gdybym nie publikowała tych treści, raczej mało osób trafiałoby na moją stronę oraz do sklepu i nie kupowaliby moich produktów i usług.

Jeżeli myślisz sobie teraz: ok, publikuję dużo treści, ale nikt nie kupuje moich produktów, powód może być jeden, nie masz opracowanej ścieżki sprzedażowej. Taka ścieżka – niektórzy mówią na to tunel sprzedażowy – to zaplanowany proces przeprowadzenia odbiorcy, przez punkty styku np. treści, które pokażą, jak może rozwiązać swoje problemy, lub osiągnąć swoje cele z Twoimi wskazówkami albo w tunelu z Twoimi produktami.

Wyobraź sobie, że przeprowadzasz kogoś od punktu A do punktu B. Na początku tej drogi osoba, może nie znać rozwiązań, nie wiedzieć, jakie korzyści może uzyskać i Ty właśnie w trakcie tej drogi wyjaśniasz wątpliwości, aby doprowadzić ją do punktu B. Na początku ścieżki publikujesz treści, dzięki którym odbiorcy Cię poznają. To najczęściej bezpłatne materiały, takie jak posty blogowe, materiały wideo. W kolejnym kroku budujesz relację z odbiorcami, angażujesz ich i zaczynasz oferować formaty wymagające interakcji np. udział w bezpłatnym szkoleniu, pobieranie bezpłatnych materiałów PDF, wypełnienie ankiety. Zauważ, że na tym etapie pozostają osoby zainteresowane tematem, które Cię polubiły, Twój styl, podejście, sposób przekazywania informacji. W trzecim etapie, gdy osoba Ci zaufa, zazwyczaj dokonuje transakcji, czyli zakupu Twojej oferty.

Jeśli obserwujesz moje działania od dawna, to wiesz, że taką ścieżkę stosuję np. przy zapisach na cykl bezpłatnych warsztatów w ramach MINI Akademii Smart Brand. W całym tym procesie kluczowe jest pozyskanie kontaktu od osoby zaangażowanej. Tym kontaktem oczywiście jest adres mailowy. W ten sposób Twoja baza się rozwija, a Ty masz możliwość kontaktu z odbiorcami nie tylko przez media społecznościowe.
Zarówno w mojej Akademii Smart Brand, jak i w innych kursach pokazuję całą sekwencję e-maili, które wysyłamy osobom w procesie budowania zaufania.


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


2. Afiliacja

Kolejny sposób na zarabianie w mediach społecznościowych to marketing afiliacyjny. Co to takiego? Możesz oferować produkty innych marek w zamian za prowizję.

Obecnie wystarczy udostępniać przy różnych swoich treściach link afiliacyjny i jeżeli ktoś dokona zakupu za jego pośrednictwem otrzymujesz 10, 20 lub więcej procent od sprzedaży z Twojego linku. Ja mam swój program affiliacyjny i osoby, które polecają moje kursy, publikując linki z programu afiliacyjnego, np. są uczestnikami Akademii, otrzymują prowizję, która zlicza się na ich indywidualnym koncie. Oczywiście mnóstwo innych marek oferuje obecnie ten rodzaj współpracy: branża beauty, marki modowe, każdy, kto ma zgromadzoną społeczność. Im większa i im bardziej aktywna społeczność, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu. Ważne jest też czy produkt jest dostosowany do Twojej grupy odbiorców.

3. Współpraca z markami

Tutaj wszystko zależy od Twojej niszy i jak inni będą postrzegać Twoją markę osobistą.  Czasami Twoim celem może być współpraca, a czasami pojawia się przy okazji.

Współprace nigdy nie były moim celem, natomiast od jakiegoś czasu przyjmuję propozycje od firm, których oferta wydaje mi się ciekawa, kiedy mogę się czegoś nowego dowiedzieć lub nauczyć. Oczywiście są to płatne współprace i obecnie generują przychód na poziomie około 8%. Są to całkiem fajne kwoty.

To, co najważniejsze, jeżeli zgromadzisz wokół Twojej marki społeczność i będzie to społeczność zaangażowana, to już mając 1000 obserwujących, możesz otrzymać oferty współpracy. Warto od samego początku dbać o jakość fanów (nigdy nie kupować) i ich zaufanie do Ciebie.


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest