Działasz w świecie online, ale Twoje starania pełzną na niczym? Zastanawiasz się, czy popełniasz jakiś błąd, który niweluje wysiłki włożone w tworzenie postów i grafik do mediów społecznościowych? Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność swoich działań, przeczytaj poniższy post, w którym przedstawiam Ci 3 skuteczne sposoby na większe zaangażowanie.
W ciągu ostatniego roku bardzo dużo się zmieniło w sprawie zaistnienia w mediach społecznościowych. Obserwuję te zmiany i powiem Ci szczerze, że coraz trudniej jest wygrać. Do użytkowników dociera niezliczona ilość treści, a algorytm wybiera, co jego zdaniem będzie Cię interesować. Powstają nowe konta marek, twórców, każdy chce się wybić, zostać zauważonym i odnieść sukces. Wszyscy stosują podobne metody, powielają w kółko podane schematy.
Poznaj skuteczne sposoby na większe zaangażowanie według mojej recepty!
Koniecznie obejrzyj poniższe wideo, ale uwaga – jestem w nim brutalnie szczera.
Ten materiał jest częścią projektu „PROGRES, nie perfekcja: Treści”!
Twórz przyciągające treści i zmniejsz ilość czasu poświęconego na pisanie.
Dołącz do projektu „PROGRES, nie perfekcja: Treści”.
Zapomnij o komunikacyjnym chaosie.
Kliknij baner i dowiedz się więcej!
1 sposób na większe zaangażowanie: SYSTEMATYCZNOŚĆ I…
To najważniejsza zasada, o której mówię od wielu lat. Jak wiesz, profesjonalistę od amatora odróżnia systematyczne publikowanie treści, ale dziś SAMA SYSTEMATYCZNOŚĆ już nie wystarczy. Teraz nie możesz publikować już tylko systematycznie, musisz publikować to, co faktycznie działa i przynosi efekty, ale według określonego planu.
Jeśli skupiasz się tylko na systematyczności i nie mierzysz efektów swoich działań, pewnie powiesz: przecież publikuję systematycznie, ale to nie działa!
Jeżeli post ze zdjęciem nie działa i od pół roku coraz mniej osób w niego klika chyba pora przyznać, że nie ma sensu publikować dalej tylko takich treści. Dodaj coś, co będzie mocnym silnikiem dla Twojego profilu np.: ciekawe i dobrze zmontowane wideo albo transmisje na żywo. Teraz powiesz: oj! to nie dla mnie! Niestety prawda jest taka, że to właśnie live’y przynoszą najlepsze efekty i dlatego warto prowadzić je systematycznie.
Jeśli nie robisz tego, co działa, nie narzekaj, że u Ciebie na profilu pusto i cicho.
Mam nadzieję, że zaczynasz rozumieć, iż nadszedł czas coś zmienić i wybrać nowy typ kontentu, który będziesz systematycznie publikować. Po to, aby widzieć efekt. Tutaj przechodzimy do punktu kolejnego.
2 sposób na większe zaangażowanie: ANGAŻUJĄCY KONTENT
Mogę wskazać Ci pewniaki, które działają zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie i które, jak widzisz, ja sama stosuję:
- transmisje na żywo,
- organizowanie wyzwań,
- wprowadzenie do komunikacji Call To Action.
Jeśli mnie obserwujesz, to widzisz, że każda akcja przeze mnie prowadzona jest dobrze zaplanowana. Jeśli organizuję wyzwania, to wraz z Ekipą ustalamy, jakie grafiki i teksty będą publikowane oraz kiedy będę prowadzić transmisje na żywo. Przygotowując się do prowadzenia live’a wiem, o czym chcę powiedzieć i co przekazać mojej społeczności, w zależności od tematyki wydarzenia.
Pamiętaj, że nie musisz codziennie publikować transmisji na żywo, czy wideo. Zaplanuj jedną lub dwie takie publikacje w tygodniu, a efekty będą bardzo szybko widoczne. Ważne, żeby to był ciekawy kontent publikowany systematycznie. Jak wiesz, systematycznie prowadzę „Poniedziałek z Progresem” w każdy poniedziałek o godzinie 9.00 na Instagramie i na Facebooku, w środy o godzinie 20.00 prowadzę #znanamarkaonline, w grupach również mam zaplanowane cykliczne live’y. To ważne, aby Twoja społeczność znała harmonogram Twoich działań.
3 sposób na większe zaangażowanie: CEL
Jeśli już wybrałeś format, który przynosi efekty i publikujesz systematycznie, to czas na trzeci bardzo ważny element. Zastanów się, jaki jest cel Twoich publikacji, po co tworzysz te konkretne treści, co chcesz osiągnąć, dokąd zaprowadzić swoją społeczność? Może chcesz, aby kliknęli konkretny link, a może odwiedzili Twój blog, zostawili komentarz, czy udostępnili Twój post?
Jeśli chcesz, aby Twoi obserwujący poszli wytyczoną przez Ciebie ścieżką, zastosuj Call To Action, czyli wezwanie do działania.
Jest kilka rodzajów CTA, z których warto korzystać, aby pokierować ludzi odpowiednią ścieżką. Gdy piszesz post w mediach społecznościowych, pamiętaj, aby wezwanie do działania napisać na samej górze. To ich nie tylko zainteresuje do rozwinięcia całej treści, ale również zachęci do wykonania tego działania. To haczyk, który ich zatrzyma na dłużej.
To oczywiście dotyczy nie tylko postów, lecz także materiałów wideo i transmisji na żywo. Jeśli chcesz zatrzymać swoją społeczność i przykuć ich uwagę, powiedz na samym początku, co chcesz im przekazać, a później rozwiń tę myśl.
Podsumowanie:
- Skup się na formatach, które działają – zerknij w statystyki.
- Publikuj systematyczny wybrany format.
- Przed każdą publikacją zastanów się, jaki jest Twój cel.
- Stosuj odpowiednie Call To Action (wezwanie do działania).