16 podpowiedzi, jak wczasach kryzysu promować biznes w social media

Przed nami kolejny tydzień w nowej rzeczywistości. Zaczynamy powoli oswajać się z sytuacją i już chyba każdy dostrzega, że trzeba dostosować się do obowiązujących reguł gry. Już czas przejść z etapu wyparcia, szoku i niedowierzania do etapu aktywnego poszukiwania nowych możliwości dla biznesu i eksperymentowania.

Rozejrzyj się dookoła, wiele osób jest w takiej sytuacji, martwimy się, ale jednak walczymy. Jeżeli chcesz dotrzeć do swoich dotychczasowych lub nowych klientów z przekazem i ofertą, pomyśl, jakie TY masz przemyślenia związane z tą sytuacją. Co się zmieniło w Twoich potrzebach, czego Ci brakuje, co okazało się niezbędne, jakie nowe problemy i wyzwania pojawiły się u Twoich klientów?

Z jednej strony teraz jest kluczowy czas na ważne biznesowe decyzje i działania, aby za chwilę nie było za późno. Z drugiej jeżeli czujesz gonitwę myśli, przerażenie i brak pomysłów, zatrzymaj się na moment! To może dziwna porada na początku tego artykułu, ale wiem, jak ważny dla niektórych osób jest ten moment wyciszenia, po to, aby ich kreatywność mogła potem wybuchnąć. Mnie w takich momentach pomagają rozmowy z przyjaciółmi na temat tego, jakie wartości są teraz dla nas ważne, ćwiczenia fizyczne (szczególnie polecam zainteresowanie się jogą), czytanie książek dla przyjemności, po to, aby mój umysł oderwał się od tematów zawodowych. Gdy usilnie myślisz tylko jak komuś coś sprzedać, po pierwsze inni czują Twoją desperację, po drugie podejmujesz często ze decyzje.

Nie ma złotego środka, każdy biznes jest inny, a taka sytuacja spotyka nas po raz pierwszy. Zacznijmy od analizy tego, co się zmieniło:

  • zmieniły się POTRZEBY klientów — przeanalizuj, jak wygląda popyt na Twoje produkty, zastanów się, czy Twój biznes może działać ONLINE, weź pod lupę cztery obszary: komunikacja, obsługa klienta, budowanie marki, sprzedaż,
  • obecna sytuacja wpłynęła na konsumpcję mediów — więcej czasu spędzamy w social media, wyszukiwarki i platformy wideo mają teraz wzmożony ruch,
  • kupujemy więcej online, ale jednocześnie analizujemy wydatki i zastanawiamy się nad zakupami,
  • jedne firmy tną budżety reklamowe, inne je zwiększają, jeśli ile możesz, nie wstrzymuj działań marketingowych, ale nie wykorzystuj sytuacji i nie twórz akcji marketingowych nastawionych na wykorzystanie okazji, zastanów się, jak Twoja marka może pomagać w czasach kryzysu,
  • jeśli Twój biznes świetnie sobie radzi, możesz wykorzystać ten czas jeszcze lepiej, docierając do nowych osób, wzmacniając wizerunek marki, zwiększając sprzedaż — wykorzystaj w tym celu reklamy w social media, a jeśli chcesz, poprowadzę Cię krok po kroku po całym procesie tworzenia skutecznych kampanii promocyjnych, KLIKNIJ.

Oto obiecane 16 podpowiedzi, jak w czasach kryzysu promować biznes w social media:

  1. Nie zapomnij o tym KOMU, w czym POMAGASZ. Dobra znajomość Twoich klientów, ich potrzeb, sytuacji, w jakiej teraz się znaleźli i priorytetów jest bardzo ważna. Reaguj na ich potrzeby, dopasuj komunikację i edukuj klientów, dlaczego właśnie teraz potrzebują Twojego produkt lub usługi.
  2. Przeanalizuj dane jakościowe i ilościowe, to ułatwi planowanie i podejmowanie decyzji. Jeżeli nigdy tego nie robiłeś, to raczej jest mało prawdopodobne, że wyciągniesz właściwe wnioski, ale nie rezygnuj, poproś o pomoc, np. poszukaj wśród znajomych specjalisty w tej dziedzinie.
  3. Zainwestuj w rozwój swój i pracowników, to dobry moment na testowanie nowych metod działania i nowych narzędzi. Może odkryjecie strategie, których wcześniej nie braliście pod uwagę, a które teraz świetnie się sprawdzają. Chcesz lepiej działać online — skorzystaj ze strategii na mojej platformie: 12 STRATEGII.
  4. Sprawdź zapytania w wyszukiwarce na frazy opisujące Twój biznes i produkty.
  5. Przejrzyj swoje dotychczasowe treści, zastanów się, co możesz uaktualnić i ponownie wykorzystać.
  6. Postaw na szczerość i otwartość, jeżeli Twój biznes ma problemy, podejmij temat, zwlekanie nie pomoże, a szczerą postawę docenią zarówno klienci, jak i pracownicy.
  7. Wdroż nowe formy i typy treści, przeanalizuj, czego potrzebują teraz Twoi klienci. Aby Twoja treść nie zginęła wśród innych, dodaj coś nieoczekiwanego.
  8. Zaoferuj klientom coś ekstra, zastanów się, w czym jeszcze możesz im pomóc.
  9. Jeżeli musisz ciąć budżet na działania marketingowe, zastanów się nad alternatywnymi strategiami.
  10. Jeżeli Twoja firma do tej pory opierała się na działaniach offline, zastanów się jak wykorzystać te osoby do wsparcia działań online np. do działu obsługi klienta, albo do wyszukiwania nowych współprac.
  11. Może to dobry moment, na uaktualnienie stron www, kiedy ostatnio tam zaglądałeś?
  12. Bądź sprytny i pracowity, testuj, szukaj nowych rozwiązań, próbuj np. poprzez wideo konsultacje, doradztwo online, szkolenia, dostawy potraw lub półproduktów z dowozem, webinary, treningi personalne online, vouchery do kosmetyczki, na których wykorzystanie mamy rok. Jest wiele możliwości!
  13. Zamiast skupiać się na marce i produktach, skieruj światło na klientów i ich historie, pokaż, jak Twoja marka im pomogła.
  14. Masz bazę subskrybentów? Świetnie! Teraz możesz wykorzystać newsletter do komunikacji, tylko nie stawiaj w 100% na suchy komunikat sprzedażowy, bo odbiorcy szybko uciekną. Chcesz w przyszłości rozwinąć swoją bazę mailingową — sprawdź mój najlepszy kurs o budowaniu listy mailingowej: TURBO LISTA MAILINGOWA.
  15. Transmisje na żywo, to doskonały sposób na utrzymanie relacji w czasach izolacji, postaw na wiarygodne informacje i wartościowe treści, przeczytaj porady na temat tego, jak prowadzić transmisje na żywo KLIKNIJ.
  16. Pamiętaj o moim haśle „Progres, nie perfekcja”, ale rób wszystko najlepiej, jak możesz!

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest