Obserwujesz, jak się rozwija rynek kursów online? Zastanawiasz się, czy Ty też możesz stworzyć kurs? Bardzo chcesz, ale masz mnóstwo obaw i sporo pytań, na które nie znajdujesz odpowiedzi? Zapraszam Cię do przeczytania tego posta i obejrzenia wideo. Jestem pewna, że rozwieję wszelkie Twoje wątpliwości.
Któż nie chciałby stworzyć czegoś RAZ, a potem zarabiać sprzedając ten produkt kampania za kampanią? Ten post pomoże Ci się dowiedzieć, czy JESTEŚ gotowy stworzyć kurs online. DOBRY kurs online.
Ponieważ mam ogromne doświadczenie w tym obszarze, działam na rynku kursów online od 2015 roku i wielu osobom pomogłam stworzyć ich IMPERIA ONLINE, podzielę się z Tobą bardzo szczerze punktami, które warto przeanalizować przed stworzeniem kursu.
W pierwszej kolejności zapraszam Cię do obejrzenia wideo z naszych cyklicznych poniedziałkowych porannych spotkań.
Wideo obejrzane? Przejdźmy dalej.
5 najważniejszych punktów, aby stworzyć dobry kurs online
Prawda jest taka, że prawie każdy może stworzyć kurs online, ALE nie każdy może stworzyć UDANY kurs online. Przejrzyj poniższą listę punktów i zobacz, ile z tych kryteriów spełniasz.
Chcesz zrealizować pomysł na kurs online, ale wydaje Ci się, że nie dasz rady?
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej osoby, która poprowadzi Cię sprawdzoną ścieżką aż do celu?
Wykorzystaj swoją wiedzę i stwórz zyskowny kurs online!
1. Masz już swoją społeczność (nawet małą!)
Nie jest to absolutnie konieczne, ale znacznie ułatwi sprzedaż kursu online!
Jeśli masz już listę mailingową, obserwujących Twoje konta w mediach społecznościowych lub lojalną grupę czytelników bloga – jesteś o krok (a nawet trzy!) przed innymi twórcami kursów.
Posiadanie społeczności, czyli osób, z którymi możesz porozmawiać, wymienić opinie, czy zapytać nie tylko ułatwi sprzedaż Twojego kursu, ale przede wszystkim pomoże Ci zrozumieć, czego potrzebuje Twoja grupa docelowa.
Nie masz społeczności? Czas zacząć ją budować! Polecam Ci miejsce, w którym znajdziesz wszystko, aby szybko zbudować zaangażowaną społeczność – projekt PROGRES, nie perfekcja: Treści
2. Znasz problemy i bolączki swoich odbiorców
Jeśli już regularnie wchodzisz w interakcję ze swoją społecznością np. za pośrednictwem bloga, listy mailingowej lub mediów społecznościowych, prawdopodobnie dobrze rozumiesz ich największe bolączki. Jesteś w doskonałej sytuacji, aby dokładnie wybadać, które tematy interesują ich bardziej, a które mniej. Dzięki tej wiedzy stworzysz kurs online dopasowany do potrzeb swoich odbiorców. Przeszukuj swoje e-maile, blogi i komentarze w mediach społecznościowych w poszukiwaniu typowych problemów, obaw i pytań.
Możesz także utworzyć ankietę za pomocą SurveyMonkey lub Google Forms i zapytać odbiorców, jakie są ich największe problemy. Nie ma to, jak udać się prosto do źródła!
3. Znasz się na tym, w czym chcesz pomagać
Tworząc kurs online na jakiś temat, warto mieć odpowiednią wiedzę w tym obszarze. Niekoniecznie musisz mieć stosowne dyplomy i certyfikaty (chociaż to zależy od tematów, które omawiasz), ale aby czuć się pewnie, wybierz dziedzinę, w której czujesz się specjalistą.
Mój kurs pt. „Jak stworzyć i sprzedać kurs online” opublikowałam po 6 latach tworzenia kursów z sukcesem. Na mojej platformie uczy się ponad 30 tysięcy osób, moi klienci dzięki wiedzy, którą im przekazuję (i sposobu, w jaki to robię) odnoszą sukcesy. Nie wyobrażam sobie podawać się za specjalistę w takim temacie, nie mając swoich kursów i doświadczenia w ich tworzeniu i sprzedaży.
Dlatego, pomyśl:
- czy w tej dziedzinie jesteś postrzegany jako ekspert,
- czy prowadzisz stronę internetową lub blog na temat związany z kursem, który chcesz stworzyć,
- może masz dyplom lub certyfikat z tej dziedziny,
- czy ludzie pytają Cię o rady z tego tematu,
- czy ten temat to Twoja pasja, ciągle rozwijasz się w tym obszarze i uwielbiasz rozmawiać na ten temat.
Nie musisz na każde pytanie odpowiedzieć twierdząco, po prostu przeanalizuj swoje zasoby i kompetencje.
4. Czy jest zapotrzebowanie na Twój temat
Jeśli nie masz jeszcze odbiorców, może być trudno stwierdzić, czy RZECZYWIŚCIE jest zapotrzebowanie na Twój kursu. Ale nie wszystko stracone – możesz sprawdzić, czy jest popyt oraz jak wygląda podaż (czy na rynku są już podobne kursy). Możesz przeprowadzić swoje badanie rynku, wpisując w wyszukiwarkę hasła kluczowe np. tytuł Twojego kursu, odwiedzić grupy dyskusyjne na dany temat, sprawdzić, jakie książki w danym temacie są na rynku. Możesz również odwiedzić platformę Udemy i tam po założeniu konta twórcy kursu, w panelu z narzędziami możesz przejrzeć dane dotyczące danego rynku. To pomoże Ci zrozumieć, czego obecnie szukają odbiorcy oraz ewentualnie zawęzić temat. Pamiętaj, że te dane dotyczą w większości wyszukiwań po angielsku, ale może być to dla Ciebie pewien drogowskaz.
5. Jesteś gotów na sprzedaż
Będę z Tobą szczera. Jeśli wydaje Ci się, że stworzenie kursu online jest trudne, to w porównaniu ze sprzedażą to bułka z masłem. Promocja i sprzedaż tego kursu to prawdziwe wyzwanie. Ale, żeby nie było, że Cię straszę – tego również możesz się nauczyć i doskonale przygotować na pierwszy webinar, szkolenie, warsztaty.
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że pomysł, tworzenie kursu, przygotowywanie materiałów to jedno, a sprzedaż to już inna historia. Do tego również trzeba się przygotować, rozpisać kampanię, zaplanować w kalendarzu kluczowe daty, stworzyć kontent.
Z moją pomocą na pewno Ci się to uda, dlatego serdecznie zapraszam Cię na bezpłatne warsztaty!
Chcesz zrealizować pomysł na kurs online, ale wydaje Ci się, że nie dasz rady?
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej osoby, która poprowadzi Cię sprawdzoną ścieżką aż do celu?