Ostatnie afery dotyczące Facebooka (wykorzystywanie danych użytkowników, skanowanie prywatnych wiadomości) uświadamiają nam jak ogromną liczbę danych ten gigant sieci społecznościowych gromadzi o swoich użytkownikach.
Jednak jeżeli prowadzisz biznes, to już od kilku lat możesz z tych danych korzystać, bo Facebook oferuje każdemu z nas dostęp do nich! I to legalnie. Niezwykle dokładne metody docierania do naszych grup odbiorców wykorzystywane, aby tworzyć reklamy na Facebooku, masz na wyciągnięcie ręki. Tak samo jak miliony firm z różnych branż na całym świecie korzystających z możliwości publikowania reklamy na fb lub w innych miejscach (w grupie aplikacji i usług Facebooka tzw. “Umiejscowień” np. w Messengerze albo Instagramie).
Niezwykle dokładne metody docierania do naszych grup odbiorców wykorzystywane w reklamie na Facebooku masz na wyciągnięcie ręki. Click To TweetW jakim celu możesz wykorzystać reklamy w sieciach społecznościowych?
- aby zwiększyć zasięgi i rozpoznawalność marki,
- zaprezentować produkty, zainteresować potencjalnych klientów, zwiększyć sprzedaż, itd.
Możliwości masz wiele. Nieważne czy korzystasz z komputera czy komórki, dobrze zaplanowane strategie działają bezproblemowo, a Twoja kampania wyświetla się w miejscach, w których docelowi odbiorcy spędzają najwięcej czasu.
Reklama na Facebooku – morze możliwości do wykorzystana
W związku ze zmianami o jakich słyszymy i jakie widzimy na Facebooku, jeszcze mocniej zachęcam każdy biznes do korzystania z dostępnych narzędzi.
Popatrzmy na dane:
- Ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników Facebooka,
- 70 milionów kont biznesowych,
- i TYLKO 6 milionów kont publikujących reklamy.
Dlaczego tak mało firm wykorzystuje reklamy na Facebooku?
Po pierwsze, wiele firm próbuje prowadzić działania reklamowe, jednak nie widząc od razu pozytywnych efektów, nie docieka z czego to wynika i rezygnują. Często narzekając na zmarnowane budżety.
Spotykam na swoich szkoleniach firmy, które deklarują regularne publikowanie reklam, przy czym nie wiedzą jak ustawić grupę podobnych odbiorców! Targetują swoje reklamy źle, często nawet nie dzieląc odbiorców i nie monitorując statystyk. To prowadzi do błędnego koła: nie ma efektów – nie publikuję – a ponieważ nie publikuję – nadal nie ma efektów.
Po drugie – najczęściej gdy nie ma efektów, można usprawiedliwić nasze działania. Jak? Przecież mamy erę “Facebook zero”. Ile osób z wypiekami na twarzy nadal powtarza: teraz obowiązuje zasada: pay to play”. Prawda jest taka, że rozsądni marketerzy płacą od dawna! Dlaczego? Ponieważ targetowanie reklam na Fccebooku to ogromny wyróżnik Facebooka. Nie ma drugiej platformy, która pozwala tak dokładnie ustawiać reklamy! Testy, monitorowanie efektów, modyfikacja i… powtórne testy, to droga jaką większość z przedsiębiorców musi przebyć, ale cały czas na końcu jest bardzo wyraźne światło. Naprawdę warto iść w jego kierunku.
To, o czym zapominamy w tym całym pędzie dotyczącym mediów społecznościowych, tworzenia atrakcyjnego kontentu, reklam, wideo i transmisji na żywo, to publikowanie w kontekście naszego CELU. Skuteczna reklama na Facebooku wymaga odpowiedniej strategii. Dopiero, gdy masz gotową strategie reklamy na Facebooku, możesz działać dalej czyli tworzyć treści, które będą z nim związane.
Jeżeli chcesz poznać wszystkie elementy skutecznej reklamy, sprawdź mój kurs online “Skuteczna reklama na Facebooku, Instagramie i Messengerze”. Ten kurs przeniesie Cię na poziom przedsiębiorcy, który świadomie zarządza swoją komunikacją online w mediach społecznościowych.
UWAGA!
Właśnie ruszyła przedsprzedaż nowej odsłony tego kursu!
Kliknij w baner i SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY!